Abdulhak Hamit Tarhan Edebi Kişiliği

Abdulhak Hamit Tarhan Edebi Kişiliği


Abdulhak Hamit Tarhan Edebi Kişiliği

Modern Türk edebiyatımızın kurucularından kabul edilen sanatçı, devrinde “Şairi-i azam” olarak anılmıştır.

Görevi nedeniyle birçok yeri gezmiş olması sanatını etkilemiş, Doğu ve Batı arasında bir köprü olmuştur.

Tiyatrolarını nesirle kaleme aldığı gibi, aruzla ve hecele tiyatro yazmıştır.

Romantik bir duyarlılığa sahip sanatçı “sanat için sanat” görüşünü benimsemiştir.

Edebiyatımızın ilk pastoral şiiri Sahra’yı o kaleme almıştır.

Divan şiirinin son kalıntılarını yıkan sanatçı olarak anılmaktadır.

Edebiyatımıza metafizik anlayışı getirmiştir.

Ağır bir dil kullanmış, bu yönüyle Türk dilinin sadeleşmesi duraklama dönemine girmiştir.

Kendini ve yakınındaki insanları yazdığı eserlere konu etmiştir.

Heceyi çok az kullanan sanatçı, şiirlerini aruzla yazmıştır.

En ünlü şiiri Beyrut’ta ölen karısı için yazdığı Makber’dir.

Tiyatroları oynanmak için değil, okunmak içindir ve sahne tekniğine uymamaktadır. Şiirlerinde aşk, tabiat, ölüm, metafizik konularını; tiyatrolarında ise eski uygarlıkları, günlük yaşamı, tarihi, bireysel konuları işlemiştir.

Sadece şiir ve tiyatro türünde eserler vermiştir.

abdulhak-hamit-tarhan-edebi-kisiligi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
791 0,387